7 januari 2011

Jakten på röding!


Klockan 14.30 kom då äntligen budbilen med Emilies efterlängtade dator.
Lite senare kom min minst sagt lika efterlängtade make hem (läs:ironi)


Vi åkte på direkten till Bålsta för att handla röding till lördagens lilla avskedsfamiljemiddag.
Det var en önskan från Emilie att vi skulle göra nyårsmaten i repris. Hon älskar röding!
Och det visade sej att det var fler som gjorde, älskar röding alltså!
Inte en endaste röding fanns att få tag på.
Nitlott i Bålsta och vi tog motorvägen till Coop i Kungsängen för att chansa att fiskbilen utanför hade den eftertraktade firren.

Rolf körde som en brandman bjuden på eldsvåda i halkan. Jag var skraj!
Varför måste man envisas att ta alla rondeller på två hjul?
Är det manligt eller?

När vi körde av motorvägen vid Brunna så fick vi en polisbil framför oss.
Kenny Bräck körde på som vanligt, jag bromsade med fötterna på min sida. Hjälpte föga......

Vi parkerar och går mot fiskbilen, då kommer en av Farbror Poliserna, en ung polis högts 25 år framstegande till Kenny. Han säger vänligt men bestämt:
"Du måste hålla avståndet i halkan! Det är snorhalt ute och man måste köra försiktigt och hålla avstånden!"

Lilla maken svarade bestämt: "Jag håller avstånden, och kör lugnt, jag har full kontroll(??!!?)"
Jag gick därifrån och fram till fiskbilen som naturligtvis hade stängt!
Orkade inte höra konversationen......tror dom tjaffsade på en bra stund.

När vi åkte hem så måste man ju då ÖVERDRIVA också.
Nu var Kenny Bräck plötsligt utbytt till Gottfrid 107 år! Han körde i snigelfart och det var minst 100 meter till framförvarande bil!
Vad är det för fel på det manliga könet?

Eftersom bilresan hem tog ganska lång tid i snigelfart så hann jag plocka upp min Iphone och gå in på eniro. Jag ringde runt till olika matvaruaffären på norra halvklotet i jakten på rödingen.

På Ica Maxi i Häggvik fick jag napp!! HAHA, fattar ni skämtet? Napp!
Där ligger nu fyra rödingar och väntar på oss, jag paxade dom och Jogge åker och hämtar dom i morgon när han ändå åker förbi på väg hit.
Slutet gott allting gott!

Snart ska jag åka till jobbet, jobbar hela helgen och det ska bli kul faktiskt!




PS: Ni behöver inte låtsas om det här med polisen ni som träffar Gottfrid!
Han gillar ju inte när jag skriver om han i bloggen, därför gör jag det i smyg.....

1 kommentar:

  1. Modigt gjort av Kenny Bräck att diskutera med polisen. Hade jag aldrig vågat.

    SvaraRadera