14 januari 2011

Kannibal hand i hand med Herr Kräksjuka

Det har flyttat in en ny återkommande gäst på mitt arbete.
Säg hej till Herr Vinterkräksjuka!

Jag säger bara fy fan!

Som tur var så har jag inte varit på den avdelningen som har drabbats, än så länge bara en avdelning.
Men känner man den här herrn rätt så sprider han sig fortare än jag har sagt ordet diarré klart!

Två ordinarie dagpersonal var insatta och jobbade bara på den smittade avdelningen.
Och jäklar vilket skitgöra dom har haft i natt.
Stackars dom, men jag är oerhört imponerad över deras tappra slit med dom kaskadkräkande och nonstopbajsande boende som var flera än en och färre än fyra till antalet.

Själv hade jag det ganska lugnt och behagligt med bara tre avdelningar att tassa runt på.
Råkade titta på en dokumentär om en tysk kannibal runt 2.00 tiden.
Höll på att kräkas, inte pga vinterkräksjukan utan av alla detaljer denna mycket störda man berättade om.

Kan inte ta det här, då sätter ni morgonkaffet i halsen. Men det handlade i alla fall om att han delade en nyss avskuren kroppsdel i två halvor och stekte den lite lätt för att senare avnjuta dom två portionerna tillsammans med den han nyss stympat denna kroppsdel av.....!?

Vad det var för kroppsdel???
Mmmmmm, säg det, men min pappa sa bland när han skulle vara rolig när man frågade honom hur det var.
"Jotack. den hänger rätt ner och luktar illa"

Var det en bra ledtråd?

Varför tittade jag på det här??
Nu ska jag sova, lilla hypokondrikern är hemma idag med.
Det knäpper i protesen, därav får arbetet stå över även idag.

Nu eldar han för fulla muggar, lär väl vara 30 grader när jag stiger upp.
Migränvarning!

Lite mycket gnäll på undertecknad nu, bäst att sova.
Ikväll är det snittar och bubbel på Poppelvägen!




PS: har ni dåligt med middagsideér.......tänk på kannibalen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar