30 januari 2011

Härlig söndagsmiddag




Idag har vi firat att det äntligen är färdigjobbat med farfars hus, eller farfars f.d hus är den rätta benämningen numera.
Själv var jag väl inte så där jätteaktiv idag. Jag fraktade dom sista blommorna och lite annat till Liljestigen.
Lotta grovstädade fint i villan och Yvonne och Rolf plockade, sorterade och försökte få ordning på det sista hos farfar i hans nya lägenhet.

Tror alla känner att ÄNTLIGEN! nu är det klart. Många timmar har dom slitit, herregud vilket bra jobb dom gjort!
Jag är imponerad, de luxe.

Själv smet jag i väg hem och tittade på Bronsmatchen i handbollen.
Sverige förlorade mot Spanien med uddamålet. Tacka målvakten för att det inte blev större differans.

Rolf kom hem vid 18.30 och då stack vi direkt i väg till Bålsta. Vi hade bestämt att vi skulle prova den andra kinarestaurangen, Lucky House.
Bilderna ovan visar vad vi smackade i oss, en tre-rätters innehållande:
  • Grillade jätteräkor med vitlökssmör
  • Marinerad oxfilé i thailändska smaker serverad på het järntallrik
  • Friterad banan med glass
Det var jättegott! Och billigt, bara 198:- för alla tre rätter!
Den här restaurangen kommer vi tillbaka till. Det fanns mycket att välja på t.ex: Sushi, thailändsk, kinamat, kötträtter, skaldjur m.m.
Personalen var dessutom VÄLDIGT glada, trevliga och pratsamma.

Mätta som troll begav vi oss mot Kungsängen för att titta till Erikas place.
Nu har vi landat på den plats där jag trivs bäst, soffan!
Wallanderfilmen på TV4 ska vi se nu. heddå med er!



1 kommentar:

  1. Men Hallå!! På Kinarestaurang ska man ju äta "fyla små lättel" och inte tre.

    SvaraRadera