1 januari 2011

Ledig med mys

Godkväll i stugorna!
Försov mej idag, vaknade 15.06! Herregud, jag skulle hämta mamma vid 14.00-tiden.
Vi skulle till minneslunden och tända ljus, min älskade lilla pappa skulle fyllt 82 år idag.
Jaja, vi hann ändå, minneslunden springer ju inte iväg direkt!
Tände ett gravljus på farmors Signes grav också.

Efter att vi fått fyr på ljusen så åkte vi till mamma och fikade.
Hemma igen och nu stod mys med gosekissen på programmet, han är så kelig plutten.
Han ville gå ut och jag öppnade dörren, precis när han skulle ta ett steg ut så smällde en smällare långt borta. Jäklars vad rädd han blev, han tvärvände och sprang platt som en pannkaka upp och la sej.

Till middag idag har vi ätit gårdagens rester. Blev röding över som var om möjligt ännu godare idag.
Gustav fick också röding, det gillade han.
Champagne fanns kvar sen igår, Rolf hade ingen att skåla med så det blev bara ett glas för honom vid tolvslaget.
(Han hade en sån praktiskt liten kork som gjorde att bubblorna inte försvann om man nu ville spara flaskan till ett senare tillfälle, som typ idag.)
Sen hade han ju annat att stå i, leta efter våran vettskrämda kisse.

Nu har vi kollat på reprisen av After Dark på Tyrol, så himla bra.
Nästa gång ska jag se den live, garanterat!
Blir nog bara soffan och tv´n ikväll. Fast jag känner mej faktiskt ovanligt pigg trots fyra nätters arbete.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar