3 januari 2011

Mina jackor!

Man kan tro att jag har gått i strejk, bloggstrejk!
Men det har jag inte, inte än. Bara det att det finns absolut inte en makaron att skriva något om idag.
Min sömn är ni less på,
min katt tror jag också ni är less på.......
Och det är ju dom ämnena jag tjatar om här i bloggen, hur jag sover och vad Gustav gör!
Känner mej matt,trött och tråkig.
Men i alla fall, jag ska försöka gaska upp mej.

Gick och la mej före tolv i går, guldstjärna! Somnade bums och sov som en stock med ett par avbrott.
Blev väckt 06.45, då ville Gustav varken ha mat eller gå ut. Nej, han ville ha julgransplundring. Fick väl ner ett par kulor och såg nöjd ut medans jag var på toa.

Ringde och väckte Erika för säkerhetsskull. Hennes alarm på Iphonen funkade inte sen nyår.
Min funkade, trodde jag. Läste på internet att många Iphones hade drabbats av någon slags bugg i och med tolvslaget och därför fungerade inte alarmet.
Men idag skulle det vara fixat, tackar.
Min funkade senare på förmiddagen när jag provade.

Vad har jag gjort med då? Ingenting. Tänkte först ta mej en tur till något shoppingcentrum, men la ner det.
Gick och la mej istället. Först sov jag på höger sida i den vänstra schäslongen, vaknade med ont i höften. Då la jag nej på vänster sida i den högra schäslongen och sov vidare.
Drömde om att Jehovas var här och tog våra vinterjackor som jag hade hänt ut på luftning.
Fan ta dom!

Jag är nog lite sjuk i huvudet i alla fall, vilka drömmar. Drömde om en vikarie på jobbet också, hon kom hem och diskade till mej,gud vad snäll du är, tack Åsa!
Nyårsnatten kom hon med hemlagat julgodis till mej också, fast det var på riktigt ingen dröm.
Tänk att det finns så snälla vänner som helt plötsligt dyker upp med godis på jobbet!

Nu ska jag se om min fasta telefoni fungerar, har varit lite si och så med en ett tag. Ska försöka ringa en vän.


1 kommentar:

  1. Ha Ha det där med drömmar har jag också funderat mycket över. Man skulle vara drömtydare så kanske man hajade varför man drömmer så konstigt emellanåt.

    SvaraRadera