28 januari 2011

Es ist freitag




Goddagens!

Först den obligatoriska sovrapporten:
Sovit sådär med en massa avbrott p.g.a en uttråkad och sällskapssjuk katt.
Gick upp vid 14.00 för att fräscha upp mej lite inför den stundande fredagsmiddagen som gick i korvkioskens tecken.

En vansinnigt god tunnbrödsrulle innehållandes hemstampat potmos, kokkorv, ketchup och lite räksallad.
Ett stort glas kall lättmjölk smakade mycket gott till.




Kommer ihåg när jag åt min första tunnbrödsrulle i livet. Det var 1973, jag var 13 år och Bro´s första korvkiosk öppnade i det nya innecentrumet, Bro Centrum.
Min vän Ingrid och jag smackade en dag i oss två tunnbrödsrullar var! Det var ju så gott.
Priset för denna rulle i bautaformat var 3.50:- och vi åt så det nästan sprutade potatismos ur öronen på oss.
Ja, det var tider det!

Fick en fin inbjudan i brevlådan idag. Det var från Andreas och Alexandra. Rolf är morbror och Andreas och därmed också Emilie och Erikas kusinvitamin.
Dom ska gifta sej i Österhaninge kyrka den 18 juni och vi var välkomna att bevittna detta.
Det är klart att vi kommer att göra det. Andreas har man ju följt sen han var 2 år och sett växa upp till en numera cool tvåbarnspappa.

Jaha, där förlorade Sverige semifinalen i handboll mot världsmästarna Frankrike.
Motståndet blev helt enkelt för tufft men jag tyckte ändå dom gjorde bra i från sej.
Undrar om dom också kommer skylla på felvallat som skidlandslaget brukar göra när dom blir omåkna av norrmännen!


1 kommentar:

  1. Lite räksallad?? Ska ju för sjutton vara MYCKET räksallad, eller hur?

    SvaraRadera