6 januari 2011

Hata vintern!




Eftermiddagen har mest gått åt till att sitta vid datorn och ta emot alla ansökningar om medlemskap i min Hata-vintern-klubb.
Inboxen var nästan på bristningsgränsen!

Nu är vi fem stycken och en katt i klubben! Roligt!





Jag hälsar...........
  • Lena från Skåne
  • Marie-Louise från Bålsta
  • Åsa från Bro/Groton Usa
  • Erika från Kungsängen
Varmt välkomna!

Angående fackeltåget genom bygden upptäckte jag logistikproblem.
Stackars Lena som bor i Skåne kommer få gå i världens minsta fackeltåg, alldeles ensam.
Vi andra fyra gör ett fackeltåg i bautastorlek och vandrar enade genom nejden och skriker slagord!

Annars så har kvällen varit lugn. Erika kom hem på ett litet trevligt besök. Vi åt en god carbonara och myste tillsammans.
Sen kom Emilie och Jogge. Dom stannade en snabbis och Emilie packade med sej lite grejer inför den stundande hemresan på söndag.

När maken kom hem så var han sur. Frågade om ingen hade hittat snöskyffeln, och det hade vi ju inte.
Var finns den????
Spelar ingen roll om jag skottar, han gör alltid om det iaf.
Det ska vara snygga vallar, inga smala gångar som jag gör.
Men skotta själv då om det inte duger, grinsill!

Skjutsade hem min finaste Erika och nu sitter jag här med min käraste ägodel.
Halvtittar samtidigt på Kanal 5 och programmet "Restaurang i mitt vardagsrum", ganska kul.


1 kommentar:

  1. Kom att tänka på en sak angående klubben. Behöver man betala medlemsavgift och en annan sak jag tänkte på var "vi kanske ska gå med blåslampor genom Bro?" Mer effekt liksom. Eller så sitter vi inne i värmen och gnäller över snön istället, ha ha.

    SvaraRadera