17 januari 2011

Äntligen måndag

Godmorgon kompisar!

Vaknade redan klockan 09.00 och kände mej pigg!? Helt otroligt, men jag tror det kan bero på att jag i stort sett sovit hela helgen.

Gustav blev glad när matte skuttade upp så tidigt, vi käkade en mysig frukost på tu man hand.
Han åt prästost sittande två centimeter ifrån mej och jag åt lite rostade mackor och en stor balja te.

Idag har Rolf åkt till jobbet. Det funkar inte att han ska vara hemma stup i kvarten för att knäprotesen "knäpper".
Det är nog något han får vänja sej vid, är tydligen ett jättevanligt problem. Har forskat lite på google......gillar att forska.

Sen pratade vi i fredags med Niclas fru Inger som är operationssjuksköterska på Traumaenheten på KS. Hon har tidigare jobbat på ortopeden och kan mycket om knän och proteser. Hon försökte lugna Rolf med att säga att det är ett mycket vanligt förekommande problem.
Och att svullnaden beror helt enkelt på överansträngning.
(PRECIS VAD DOKTOR EWA REDAN HAR SAGT!)

Idag står frisörbesök högts upp på to-do-listan.
Klockan 13.00 ska jag till Monica på Hörnet som kommer frisera min man i en enfärgad och nyklippt frisyr.

Nu kom Emilie hem! Jogge jobbar idag och då åker lilla flickebarnet hem till mamma.
Tror att hon är lite ute efter frukost och användning av tvättmaskinen.

Måste öka nu......heddå!


1 kommentar:

  1. Ja visst är GOOGLE bäst?? Där får man reda på mycket info.

    SvaraRadera