12 januari 2011

Drömfångare....

Glömde berätta om min något sjuka dröm jag hade i natt. Jag var arg som satan på Rolf. Han hade nämligen sålt vårat hus och köpt ett skabbigt, förfallet litet hus i gamla Bro.
Allt behövdes göras i det huset! Det var läckage från taket, alla maskiner var original från tidigt 70-tal, solkiga plastmattor i alla rum och gröna medaljongtapeter!
Rummen var små och lågt till tak, vi kunde inte gå raka i huset. Men lille Rolf han skrattade bara bort det hela och sa att han tyckte det var mysigt!
Idiot!
Jag grät och ville inte släppa vårat hus, nyrenoverat och med nya maskiner, ifrågasatte om han verkligen orkade börja om med en totalrenovering. Men jodå, det orkade han!
Superman!

Vaknade med en lättnad suck när jag upptäckte att det var en dröm.
Jag fattar inte vad alla mina märkliga drömmar kommer ifrån.

Idag har Rolf varit med protesen till Dr Magnus. Dr Magnus visade sej vara en doktor som inte visste något om knän och proteser.
Men som tur var skickade han i väg maken till Jakobsbergs sjukhus för lite röntgen.

Nu ska vi strax äta. Min fina Erika kommer på besök, roligt. Vi ska äta köttfärsgulasch med bulgur och en skvätt gräddfil.
Sen ikväll är det Bålsta som gäller för andra gången idag. Jobb två nätter står på programmet.


1 kommentar:

  1. Tror verkligen att du behöver en drömfångare så du kan sova i lugn och ro på nätterna och inte drömma så mycket.

    SvaraRadera