13 januari 2011

Sjukstuga....?! Eller?

Kom hem i morse och fick se att Rolfs bil stod kvar på garageuppfarten. Hhmmmm...?
Jodå, i soffan låg han och åmade sej.....ont i knät.

Men herregud! Känn inte efter så mycket! Tror faktiskt att det kanske inte blir bättre än så här med en protes, han kommer alltid att ha mer eller mindre ont.

Vad var det nu jag sa till Emilie när hon var 11 år och hade ont i handen efter ett fall i en fotbollsmatch??
"Ta två Panodil och gå och lägg dej!"
Visade sej efter ett par dagar vara ett brutet båtben, klart hon hade ont!
Inte lätt med en stentuff morsa......

Nu är det ju självfallet inte båtbenet som spökar på maken, men inte är det något fel. Han har väl halkat eller trampat snett bara. Lyssna på Doktor Ewa!

Nu undrar ni säkert över hur jag har sovit efter nattens arbete?
Jodå, tackar som frågar. Jag har sovit ända till 14.30.
Nu har jag mummat mej och druckit ett par koppar kaffe, så nu är man på banan igen.

Dagens middag blir "Fynd från frysen". Hittade lite hemtrillade Rolfköttbullar sen jul. Perfekt!
Jag kokar spaghetti till mej och potatis till krakenmaken.

Haha, nu ringde Emilie från Malmö, hon kommer hem ikväll! Allaredan.......hon har ju nyss åkt hem!
Men tydligen så har dom inga lektionen förräns på onsdag nästa vecka.

HUR FASEN STAVAS FÖRRENS.........FÖRRÄNS? Hur man än skriver så lyser det röda strecket ilsket under!!

Nu stack Rolf i väg till sin pappa. Träff med två systrar för vidare diskussioner angående hans försäljning av huset.
Verkar vara en del köpstarka spekulanter, kul!

Hej på en stund!


1 kommentar: