29 januari 2011

Ledig och lat

Godmorgon mina vänner!
För er som inte visste det så tänker jag upplysa er om att idag är det lördag.
Vilket innebär ledig dag för mej men inte för andra.

I natt har jag sovit i 11 timmar! Fattar ni...11 timmar. När jag vaknade hade min lille man redan åkt till farfars hus för att fortsätta med utrensingen och bortforsling av sånt som inte kommer till användning.
Det börjar närma sej slutet nu. Och jäklar vilket jobb dom gjort!
Vi skrattade igår och sa att det varit ett gäng halta och lytta som tillbringat åtskilliga timmar med att få huset tomt.
För är det något dom inte är syskonen Pettersson så är det friska. Nu menar jag inte förkylda eller så.

Uffe har knäproteser i båda knäna, haltar!
Lotta är otroligt duktig och lyfter, bär, kånkar och sliter trots hon bara har en arm!
Rolf har en knäprotes som just ny värker!
Yvonne kämpar på med en nyopererad höft!

Sicket gäng! Som tur var har hjälp från Peter vart ovärdelig. Han har jag ingen diagnos på, tror han är relativt 100.

Idag ska jag dammsuga. Men först en tur till farfar och sen en till Erikas lägenhet.


1 kommentar:

  1. Same here lat och ledig så härligt hoppas de blir en mysig helg kramar

    SvaraRadera