26 januari 2011

Mycket att stå i

Haft så mycket att pyssla med i dag så bloggen har kommit på undantag.

Tänk ibland har man inget alls att göra och ibland har man massor.
Ja, eller massor och massor. Jag har haft två uppdrag idag. Men det är fler än inga alls!

Först i väg med lilla Erika till Arlanda.
Incheckningsdiskar för Aeroflots flight SU 22o visade sej vara nummer 46-48.
Hon ställde sej i kön till disk nummer 47 när en kvinna vid namn Cherry ??! kom och frågade om hon också tillhörde bandylaget.
Erika svarade artigt nej på frågan och då sa damen att det gick bra i disk nummer 46.
Sen var det pussar och kramar och sen var hon igenom säkerhetskontrollen.
Bandylaget såg vi aldrig av, i sådana fall var det ett veteranlag för det stod ett gäng gubbar med bandyklubbor bredvid oss.

Nu sitter hon på en utav Moskvas flygplatser och väntar på nästa plan till Goa. Och det är inte den flygplats som i förrgår hade en självmordsbombare som dödade sej själv och 30 till.
Idiot!
Pratade med henne nyss och hon var lite uttråkad och kände sej ensammen.

Hem för lite kaffe, vila och gos. Hann med en powernap också. Herregud, jag var helt slut. Inte van att gå upp på morgonen.

En sak har jag iaf konstaterat och det är: JAG FUNGERAR INTE PÅ DAGARNA!
25 års nattjobb och här kommer kvittot, HELT JÄVLA DÖD FRAM TILL KLOCKAN 16-17 då jag brukar vakna till liv efter en hel dags pina av trötthet och håglöshet.
För att inte tala om kvälls och nattetid, då är jag som en Duracellkanin. Pigg som attan.

Nästa projekt var besiktning av Åsas Golf. Ute i väldigt god tid och möte med en surgubbe som säkert han också skulle behövt sova lite.
Hur jag än försökte så blev bilen underkänd. Han svamla något om läckande avgasrör.

Hemma igen och har nyss ätit en liten makaronilåda. Smakade väl okej, maken däremot var i himlen.
Citat: "Hur kan det här vara så gott?"

Nu vila igen innan tvådagars nattjobb, imorgon sova....HELA DAGEN!


1 kommentar:

  1. Tack för hjälpen med bilen och jäkla skit att den inte gick igenom. Får väl prata med Lasse igen då, ha ha.
    Håller med Rolf. "Hur kan makaronilåda vara så gott"?? För det är det verkligen.

    SvaraRadera