21 januari 2011

Godnatt världen

Hemma nu efter en stillsam och ganska tråkig natt.
Tråkig därför att när man äntligen får jobba med bästa jobbarkompisen Mia så får vi inte träffas.
Mia satt isolerad med Ellinor på den smittade avdelningen och jag jobbade på dom andra tre.
Men jag stod i trapphuset med glasruta emellan och pratade lite grann.

Det var dramatik igår också på jobbet. När jag stod och skulle dela medicin vid 21.20 ungefär så susar polisen förbi med blåljusen på.
Den stannade utanför vårat hus!

Det visade sej att två killar hade krossat en ruta, gått in och hämtat en sprillans ny 40-tummare platt-tv som i veckan hade installerats i ett av konferansrummen.
Sen hade dom gått ut genom huvudentrén i 4-huset, iskalla killar!
Dessutom stötte dom ihop med beredskapssköterskan som var på väg in i huset.

Nej, nu måste jag sluta bladdra, sängen kallar!


1 kommentar:

  1. Usch vad läskigt. Men de blev tagna då hoppas jag.

    SvaraRadera