31 januari 2011

Ny vecka

Idag vänder vi blad i kalendern, ny vecka , nya uppdrag.
Lät inte det poetiskt så säg?

Idag vaknade jag redan klockan 07.30, kände mej oförskämt pigg och klev upp.
Efter en stund uppe så bäddade jag ner mej i soffan och tittade slött på Nyhetsmorgon.
Somnade till ett tag och vaknade lagom till Efter tio med Malou.
Hon hade Magnus Hedman som gäst. Vet inte vad jag ska tro om honom, han pratade om sina domar han är dömd för, sexköp och droginnehav.
Sen erkände han att han ljugit under en tv-intervju för ett par år sen, varför skulle han inte ljuga nu?

Vad står på programmet den här veckan då?
Massor! Och nu väntar ni med spänning på att jag ska berätta!! Kommer nu.....

Måndag: Apoteket, zooaffär, Willys, sova, jobba
Tisdag: Sova, Arlanda för att hämta Emilie, chilla, sova, jobba
Onsdag: Sova, blöjmöte, sova, Arlanda för att hämta Ingrid och Micke
Torsdag: Blankt blad.....än så länge
Fredag: Middag hos Sanna, jobbarkompis
Lördag: Melodifestivalen!!!!!!
Söndag: Blankt blad........

Som ni ser så har jag mycket att stå i, två dagar kör jag Arlandaexpressen denna vecka.
Blöjmötet på jobbet ser jag fram emot. Där ska jag briljera eftersom jag så länge jag minns har varit inkontinensombud på mitt förra arbete.
Gått Tenas utbildningar och varit aktiv.

Fick en smärre chock när jag började i Håbo kommun. Alla hade typ samma storlek på blöjor och storlek XXXL på fixeringsbyxor om dom ens hade några braller.
Sånt hatar jag! Det ska kvalitetssäkras och provas ut individuellt rätt produkter till dom boende, alla kan omöjlig ha XL.
Här var det mer liksom "One size-fits all"
Sen gnälls det över att det är blött i sängarna, tror jag det!! Ingen har ju rätt utprovade grejer.
Klart det blir läckage!
Lite bättre har det kanske blivit nu, men ingenting är så bra så det inte kan förbättras ytterligare.

Nu måste jag börja göra nytta, först duschen!


1 kommentar: