1 januari 2011

Hemska tanke!

Ingen glädje alls! Gustav är borta, vi är alla oroliga. Var är han! Och på nyårsnatten också den dagen han är som räddast på hela året.

Släppte ut honom klockan 18.00, tyckte det var lugnt med smällare då. Han brukar högst vara ute en halvtimme.

Han är inte hemma än! Vi har letat, ropat, pipt med hans lilla leksaksmus. Men icke! Han är inte här! Kommer jag någonsin få gosa med min prins igen? Jag vill åka hem från jobbet nu, men det går inte såklart.

Sandra lugnade mej lite, hon kan mycket om djur. Hon sa att han kommer tillbaka, garanterat. Men det kan ta ett par dagar! Ett par dagar?! Nyrakad på magen är han också, han kommer att frysa ihjäl! Han ligger säkert och trycker, ensam och livrädd någonstans! Mammas älskade kisse.

Rolf får inte gå och lägga sej inatt, tänk om Gustav står utanför dörren och ingen öppnar till honom, hemska tanke!

Märker nu att jag skriver på den här datorn som gör väldigt stora mellanrum mellan raderna.Ser för taskigt ut! Men det är inget som går att fixa.

Har han inte kommit in tills imorgonbitti bjuder jag in till skallgångskedja. Välkomna, men jag hoppas att vi slipper detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar