31 december 2010

Fina fisken!

Här står min lilla make/stjärnkocken i 11 minus och grillar nyårsmiddagen till oss!
Han är för rar.........
Två döda fiskar, små söta potatisar och pärllök samsas på gallret.
Här ser ni slutresultatet:
Grillad röding, pärllök och potatis. En underbart god hemlagad örthollandaissås.
Lite smörslungade sockerärtor från Kenya vid sidan om.
Oj, vad rödingen var god! Har aldrig mej veterligt ätit den firren. Men jag håller med Emilie, den var supergod!

Just ja, glömde förrätten. Blev en suddig bild så jag hoppar den. Vi åt en liten toast med laxröra och löjrom....mmmm gott!
Det är bra med kokböcker i julklapp till Rolf.
Rödingen är från Per Moberg senaste kokbok, sidan 80.

Snart efterrätt. Ni som kanske undrar varför vi äter så tidig nyårssupé beror det helt enkelt på att jag ska åka till mitt arbete vid 20.00.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar