17 december 2010

Finfrämmat!

I dag har jag inte slagit världsrekord i bloggning direkt.
Har haft annat för mej, hur man nu kan ha det? Blogga som är så roligt!

Var iväg en snabbis till Willys. Handlade middagsmat till oss och våra två middagsgäster, Erika och Hanna.
Jag snitsade till en delikat tacogratäng som jag serverade med lite tillbehör såsom grönsaker, gräddfil, tacosås och tacochips.
Tror alla var nöjda och glada, det smakade gott.

Sen landade vi i soffan under mysfilten. Rolf serverade glögg.
Vi tittade på Robinson och myste och sen åkte flickorna hem, det blev tomt igen.

Har varit lite orolig ett tag nu. Jogge flyger i kväll ner till Malmö och Emilie sitter på flygplatsen och väntar.
Klockan 22.05 skulle planet landa, men nu klockan 22.35 står det fortfarande 22.05 och inget plan har landat.
Ingen information alls! Vädret är tydligen katastrofalt....snökaos!
Jag är inne på lfv.se för att kolla, samma tid står där, 22.05. Jag ringer Arlanda, lång väntetid p.g.a snöovädret.....ingen svarar.

Nu har Emilie ringt, hon är ledsen. Planet har inte kunnat landa på Malmö flygplats utan cirkulerat runt en halvtimme och har nu äntligen landat i........Köpenhamn!
Mer vet hon inte!


1 kommentar:

  1. Åhh herregud detta snöoväder som ställer till problem hela tiden. Hoppas de kan hjälpa resenärerna till Malmö fort som attan då.

    SvaraRadera