19 december 2010

Vad hände?


Ja, det kan man fråga sej? Vad var det som hände med eran monsterbloggare?
Var inte direkt många inlägg som jag kom med igår.

Den här gången skyller jag på bristfällig inspiration i kombination med huvudvärk.
Tillbringade lördagskvällen mol allena. Nja, Gustav var hemma förstås!
Maken var på galej och jag njöt i soffan med en stor skål ostbågar och Robinsonfinal.
Inte ont anande så slog John Blund till.....poff!
Sen sov jag i soffan!

Vaknade vid 23:00 och bytte soffa mot säng.
Trött och med en smygande huvudvärk. Kände mej konstig.

Vaknade av en ilsken men väntad telefonsignal 02.25.
Hade på känn att maken skulle ringa och be om att få bli hämtad i stan, som så många gånger förr.
Har lite svårt att fatta att man aldrig kan lära sej att gå i tid så man hinner med sista tåget.
Men den här gången ville han bara bli hämtad vid Bro station, det var svinkallt, blåste och han hade ont i protesen.

Klart jag kunde hämta han där.
Han var på bra humör och inte det minsta promillemärkt, asså han börjar bli gammal.

Jag hoppade i säng och somnade om direkt. Innan jag somnade hörde jag det här gulliga samtalet mellan Rolf och Gustav som pratade uti hallen:

R: Pappa har varit på galej
G: Mmjau
R: Eller firmafest som man också kan kalla det
G: ----
R: Fast egentligen heter det nog julfest, för det är jul snart, gubben
G: (Tystnad)
R: Var har du gjort idag då gubben?
G: Mjauuuuu
R: Ska vi sova nu gubben? Kom så lägger vi oss gubben!
G: ------


1 kommentar:

  1. Vad snällt att hämta maken vid stationen. Kan inte vara kul när protesen värker. Kanske beror på kylan. För mina skruvar i knät känner jag också av vid kyla. Gulligt samtal mellan make och katt föressten.

    SvaraRadera