16 december 2010

Glada grisar!

Tjohoo!

Här har ni en som är uppe med tuppen! Nja, en sanning med modifikation. Har ju faktiskt inte gått och lagt mej ännu eftersom jag har tillbringat natten på arbetet!

JAG FATTAR INTE VARFÖR DET BLI SÅ STORA MELLANRUM MELLAN RADERNA PÅ DEN HÄR JOBBPISSDATORN!

Man trycker EN gång på enter och det blir en lucka arton gånger större än den Thore Skogman har mellan sina framtänder! Irriterande! Skulle ALDRIG hända på min fina Mac...var så säker.

Men vilken natt jag har haft, fler sådana tack! Tror dom flesta av pensionärerna har en släng av jultröttheten redan nu, dom flesta sover som stockar. Me like!

Idag ska jag sova lite kortare än vanligt. Lilla gubben Rolf kommer hem redan vid 14.00 och då ska vi på utflykt ända bort till Enköping, och lite längre ändå.

Jakten på den glada julskinkan har börjat, det ska vara skinka från glada grisar. Viktigt! Sen att vi bidrar till att förstöra miljön med utsläpp och annat när vi åker ca 10 mil för att leta glada grisar, det är en annan femma!

Förra året handlade vi på Kungsbyn som ligger mellan Enköping och Västerås, så vi kör en favorit i repris i år.

Men dessvärre tror jag inte vi stannar i Hummelsta och köper 3 kg godis som vi gjorde förra året på hemvägen.

Men då hade vi en annan chaufför, en liten söt flicka boende i Skåne.

Nu måste jag återgå till mitt otroligt lugna hus.....

Må gott och godnatt om enochenhalvtimme!

1 kommentar:

  1. Era pensionärer måste ha jobbat hårt i december. Tycker det verkar som de sover skapligt de flesta nätter du jobbar nu för tiden. Skönt för er men framförallt för de boende som också behöver ha det lugnt på nätterna.

    SvaraRadera