21 december 2010

Tjolahejsan!

Varning!
Jag utfärdar härmed en pensionärsvarning på undertecknad....
Fattar ni, idag vaknade jag 06.30!!! Jag kände mej overkligt pigg och benen hängde med.
Märkligt eftersom jag inte kom i säng förrens vid 02.00-tiden. Kollade på 4:ans nya serie i repris som började i går kväll.
Missade den vid 21.00, jag fick rycka ut och åka till Kungsängen med hela medicinförrådet till min bror som hade en tandvärk som hette duga!
Helt sjukt att det inte finns någon akutmottagning efter klockan 21.00!
Jag ringde sjukvårdsupplysningen och fick det märkliga svaret av en något lätt förvirrad manlig sjukskötare.
Han svamlade fram och åter och gav mej två telefonnummer, där ingen svarade när Owe ringde.
Idag har han en tid klockan 13.00, undrar om han överlevde natten. Jag pytsa nämligen i han Rolfs starka morfintabletter......

Idag är en rolig dag!
Redan klockan 07.25 stod jag i full färd i köket och slog in dom sista klapparna.
Jag har kalkat av kaffemaskinen, placerat ut lite kvarglömda tomtar, röjt i köket.
Har dock inte ätit frukost, borde göra det nu.

Sen iväg till Arlanda. Enligt planeringen ska Malmöplanet med mina två sötnosar landa 11.05.
Men jag är skeptisk, planet innan ställde dom in!
Bara dom slipper sitta i timtal på flygplatsen och vänta.
Herregud, det går ju inte. Emilie har fullt upp när hon kommer hem, bakning av diverse godsaker och julbröd väntar.
Hela köksbordet är förberett med ingredienser, maskiner, burkar, plåtar m.m. Det är liksom bara för flickebarnet att sätta igång......om hon nu landar.....

Håll tummarna att det går vägen med flight DY026 från Malmö.


1 kommentar:

  1. Hoppas inte på några inställda plan idag då. Även om det ser skumt ut då man läser tidningar och lyssnar på TV. Kaos på flyg, tåg och vägar.

    SvaraRadera