13 december 2010

Marschaller del 2



Men har ni sett så vackert? Upplands-Bropisskommun fick mej verkligen att tappa hakan två gånger på en och samma dag.
Dom slår på stora trumman i år, tagit på sej spenderarbyxorna.
När jag efter en trevlig eftermiddagsfika hos Anne åkte hemåt så blev jag alltså överraskad en gång till.
Nya marschaller var utplacerade i varje rondell!
Snabbt var jag uppe med mobilen och fyrade av ett lite bättre kort.
Den här gången hade jag ingen stressad bilist bakom mej så det var lite lättare.

Hos Anne hade vi det trevligt. Hon bjöd på mycket gott kaffe och lussekatter, pepparkakor och hembakade saffransskorpor.
Jag som precis klivit ur sängen åt friskt av alla godsaker.

Efter lite småprat och skvaller så skjutsade jag hem Mia och lilla söta Jacob, sen for jag hemåt.

Nu håller jag på med ett avancerat storkok. Jag har öppnat en fryst pytt i panna påse och skjutsat in i ugnen.
Ägg ska stekas och rödbetsburken ska öppnas.
Det blir en delikat middag så här på våran 29-åriga förlovningsdag!



1 kommentar:

  1. Man kanske har slagit på stort och ska ha marshaller tända ända till jul?? Grattis på er förlovningsdag.

    SvaraRadera