13 december 2010

Äntligen ledig

Så var man hemma efter tre nätters arbete. I natt var det dock den lugnaste natten i mannaminne!
Helt underbart! Alla sov, fattar ni....ALLA sov!
Då blir man istället orolig över att larmen inte fungerar och skenar runt för att kolla det en extra gång.
Men allt var i sin ordning med snarkande pensionärer i varje rum.

När jag kom till min lilla bostadsort så blev jag väldigt förvånad och imponerad!
Vid varje rondell, Råby, Centrum och sen där man svänger vänster hem till mej, Kockbacka tror jag den heter var det massor med tända marschaller runt hela rondellen.
Dom stod tätt-tätt och lyste upp i vintermörkret.

Bra jobbat Upplands-Bropisskommun, det var banne mej på tiden!
I Bålsta är det här inget ovanligt, dom pyntar sina rondeller året runt med diverse fina saker.
Men i år hade dom inga marschaller. Nej, för dom har vi!

Försökte fiska upp Iphonen och ta ett kort i farten, men det blev inget bra.
Är svårt att svänga vänster, styra, växla OCH fotografera samtidigt. Prova inte det!
Jag höll på att hamna i spenaten......

Men generös som jag är så bjuder jag på den vansinnigt fina marschallbilden!
HAHAHAHAHAHAHAHAHA.......

Nu väntar sängen, godnatt!



1 kommentar:

  1. Ha Ha fin bild. Men det var väl kul att vår kommun också anstränger sig för en gångs skull.

    SvaraRadera