5 december 2010

Trött nu...

Nu så har jag äntligen landat i min härliga soffa med min mysiga lurvpläd på benen.
Denna 2:a advent har gått fort!

Det började vid 12.00 med mer plock hos farfar. Jag plockade in hans fina saker och kristallglas i vitrinskåpen, dammade och fixade, diskade, bryggde kaffe, fixade julstjärnor, försökte organisera i köksskåp och kökslådor.
Gick även en promenad med farfars lilla vovve Mistell.

Klockan 15.00 så tog vi en paus för att åka hem för lite adventsmys med Erika, Emilie och Jogge.
Emilie flyger hem till Malmö i morgonbitti och Erika ser man inte så ofta längre.
Jag längtar och saknar dom varje minut.

Efter glögg, lussekissar, kaffe och skratt så åkte vi tillbaka till Liljestigen.
Emilie och Jogge åkte till Smidö för middag hos hans föräldrar, Erika åkte hem till Kungsängen.

Nu har vi varit hemma en stund, ätit mat från den lokala korvmojjen för andra dagen i rad!!!
Inte bra alls, men ingen av oss orkade laga mat efter två arbetssamma dagar.
Blodsockret befann sej någonstans i knähöjd, det gällde att få mat snabbt innan man svimmade!
Är det därför det kallas snabbmat?
I morgon får jag väl gå minst 5 timmar på bandet för att bli av allt onyttigt man stoppat i sej!

Har även ringt och peppat min fina kollega Anne som i morgon ska operera sitt båtben på Uppsala Akademiska Sjukhus.
Det blir skruvar och grejer och en låååång sjukskrivning!
Trist för henne och för mej som inte får arbeta tillsammans på länge......

Hoppas ni alla har haft en bra helg!

Nu blir det TV.



1 kommentar:

  1. Såklart att det är därför det kallas för snabbmat. Man får den väldigt snabbt, ha ha och äter upp den ännu snabbare, ha ha.

    SvaraRadera