20 december 2010

Går framåt....

Inte ens våran brevlåda gillar när det är mycket snö. Det bli tungt på taket!

Hur går det för mej i mina julbestyr då? Jodå, det går som tåget, framåt. Fast just nu verkar det vara problem med tågen. Dom går inte alls, i alla fall inte i södra Sverige.
Jag har kommit en bit på listan, avklarat Bålsta, lunch (risgrynsgröt på rulle).
Har även satt sidenband i pepparkakshjärtan, nu sitter dom vackert där i gardinen.
Som dom gjort i 25 år, ja asså inte just dom men likadana.
Emilie alias Jul-Hitler kommer hoppa jämnfota i morgon när hon anländer barndomshemmet.

Varför är folk så otroligt, jävla tråkiga?
Skulle ta ut pengar på bankomaten i Bålsta. Mitt kort krånglade och jag var tvungen att prova en gång till. Vad hör man då bakom ryggen? Jordens jäkla suck!!

Och snälla medmänniskor: När ni handlar och det är mycket folk, stanna inte mitt i vägen!
Ni kommer bli överkörda när det kommer rutinerade handlingskraftiga damer i 50-årsåldern som vet vad dom ska ha.

Och en sista sak: Den lilla spaken som oftast sitter på vänster sida om ratten, den kallas BLINKERS!
Och med den är det tänkt att man ska visa åt vilket håll man ska svänga till. Den är inte till att hänga handväskan på!
Och ska man åka rakt fram i rondellen så blinkar man INTE höger när man ÅKER IN i rondellen! Då kan man lätt tro att du ska svänga höger! Kan bli en smäll som heter duga då!

Nu måste jag pinna på med resten, snart dags att hämta shoppingsällskapet!

1 kommentar:

  1. Det kanske var ngn som trodde du skulle ta ut alla pengar som suckade.

    SvaraRadera