30 december 2010

Rökbömb!

Shit, pommesfritte!
Jag är förkyld, vaknade klockan 13.00 med huvudet fullt med snor, halsen som en lovikkavante och huvudet värker.
Men med en näve Panodil, en halv ask Bafucin och största pottan thé så känner man sej ganska okej.
Har ingen feber tack och lov.
Men helt klart kommer det bli två jobbiga nätter framöver. Frågan är bara, är det så bra att jobba förkyld?
Svar: Såklart nej, men dom här två nätterna är dom som det är klart svårast att få folk till.
Jag är ju själv inkommenderad i morgon av chefen!

När jag vaknade hade lilla maken/stjärnkocken varit och handlat på Ica i Bålsta.
Släppa lös honom i den butiken är som att släppa loss en hetsätare i en godisaffär!

Herregud, det blir en god nyårsmiddag för oss i morgon.
Vet inte så mycket om maten han är hemlighetsfull, men jag vet att den obligatoriska nyårsoxfilén är dissad.
Det blir fisk istället, röding.
Röding ska vara jättegott har jag hört, blir spännande att äta.

Han köpte även middag till idag......en räkbomb! Ni vet den där goda, lilla smörgåstårtan som jag har visat er bilder på förut.
Han är rolig han. Tror vi blir 5 stycken som får dela broderligt på bomben, för helt plötsligt så var alla hemma igen, två döttrar och en pojkvän.
Tror dom kände lukten av räkorna faktiskt.


1 kommentar:

  1. Röding är gott till och med jätttegott. Sjutton gubbar. Skulle ju ha kollat på de där räkbomberna när vi var på ICA.

    SvaraRadera