26 december 2010

Plankstek och bröllopstårta

Oj, vad vi har gjort ingenting idag. Bara slöat, slappat och pillat oss i navlarna.
Som tur var kom Ingrid och Micke och roade oss lite framåt eftermiddagen.
Tur det! Jag dukade fram Emilies gottesaker och det slank även ner en och annan misslyckad Ewaknäck också.
Lotta kom för att hämta sina kvarglömda glasögon, så helt plötsligt var alla stolar upptagna i köket.
Härligt!
Efter fika, glögg, mandelmusslor och godis åkte våra fina gäster hemåt.

Vad ska vi äta idag? frågade maken. Jag kände ingen som helst sug efter julmaten som det fortfarande finns lite kvar av i kylen.
Ingen orkade handla något. Äta ute??? Ja, tack gärna!
Vi bestämde träff med en hungrig Erika utanför Golden Cave i Kungsängen klockan 17.00.
Erika och jag åt plankstek och Rolf någon annan kötthistoria.
Gott som attan, mätta som troll!

Var mycket bekanta ansikten på GC. Våra gamla grannar och goda vänner Marianne och Larsa var där med hela sin släkt. Dom firade Mariannes bror Stefan, tillika min brevbärare som fyllde 60 år.
Sen gled barnfria Radia och Örten in för en bit mat och även Veronica Sidén med väninna hade slagit sej lös en söndag som denna.

Nu har jag tittat klart på min bröllopsdvd. Grät en skvätt när Daniel höll sitt vackra tal till Victoria.
Och vilken bröllopstårta......330 cm hög! Vill minnas att våran bröllopstårta bara var 3 cm hög, eller förresten...vi hade nog ingen bröllopstårta alls.....!


1 kommentar:

  1. Va??? Plankstek när det finns så mycket skinka, sill, Janssons m.m i kylen. Det var det värsta.

    SvaraRadera