6 december 2010

Godnatt!

Kvällen i mitt lilla hem har gått undan. Har inte gjort mycket mer än att tittat på TV, pratat i telefonen och surfat förstås.

Anne ringde! Jag blev jätteglad, hennes operation gick bra och hon var hemma nu med båtbenet fint ihopskruvat med en skruv och hela handen i ett stort gipspaket.
Hon var vid gott mod men lite less på den långa sjukskrivningen, 3 månader utan att hon inte ens får belasta handen. Det blir tuffa månader....men det fixar hon!

Blir trista nätter på jobbet utan henne, men det är väl bara att bita ihop. Vi får se till att träffas på dagtid i stället.
Mia och jag planerar ett fikastopp hemma hos henne redan nästa vecka.
Måste ju muntra upp henne lite med våra glada nunor.

Rolf har varit en sväng till farfar ikväll med. Han fixade lite med mikron och skruvade lite här och lite där.
Mycket kvar än men vi får ta den tid det tar.

Har också pratat med fina Mia som jobbade och så mina söta flickor förstås.

Funderar starkt på om min tomteparad ska få komma fram redan i morgon. Jag brukar inte plocka fram tomtarna förrens några dagar före julafton.
Men i år kanske man skulle vara lite wild and crazy...........eller?
Harrodstomten har ju redan fått sjungit och dansat.

Känner jag mej rätt så är jag trött som vanligt i morgon på dagen och kommer inte få ett dugg vettigt gjort.

Nu ska jag strax sova, hoppas jag inte drömmer så konstiga drömmar i natt.

Godnatt mina vänner


1 kommentar:

  1. Tycker absolut att du ska vara lite wild and crazy. Så fram med tomtarna. Varenda en du har.

    SvaraRadera