28 december 2010

Nyfriserad kisse!


I natt hände det grejer! Inga roliga grejer, men väl en moloken kisse som kom in runt midnatt.

Han hade ögon stora som klot, tilltufsad päls, lösa hårtussar i pälsen, blod från någonstans....lilla slagskämpen.
Det måste vara den svarta katten som han släpade runt på tidigare under kvällen som han fightats med.
Jag bäddade ner honom i hans zebrasäng och där sov han, hela natten.
I morse när vi skulle åka till veterinären så sov han fortfarande där, var bara att lyfta över han i transportväskan och sen iväg.
Det var lite tur i oturen att vi hade tid just idag efter kattslagsmålet. Då kunde dom gå igenom hela han i jakt på eventuella skador.
Han blir ju sövd medans dom rakar honom.

Och visst hade dom hittat skador, två små bitmärken på höger kind. Nu är han rakad och ompysslad även där.
11.00 åkte jag tillbaka för att lösa ut honom. 1200:- fattigare åkte vi hemåt. Han blev så fin, syns knappt att han är helrakad under lilla magen.

Nu är Emilie här, hon håller på att röja i sin garderob. En tur till Skärholmens loppis och försöka sälja massa kläder står på hennes planeringslista.
Själv tror jag att jag måste vila lite. Känner mej allt annat än fräsch, halsen kliar och jag är trött.
Ska jobba fyra nätter på raken efter en 12 dagars långledighet. Tre egna och nyårsafton som en liten bonus. Finns ingen som vill jobba den natten, konstigt......
Så det bidde jag!


1 kommentar:

  1. Oj då. 4 nätter på raken. Det var väl att ta i. Men det klarar du.

    SvaraRadera