29 december 2010

Snart sommar......


Det här längtar jag till!

Sommaren!

Tänk att få tillbringa dagarna utomhus, göra det mesta ute.
Man kan göra allt ute utom att gå på toaletten. Då får man vackert gå in.
Om man inte har utedass förstås eller en portapotti,då slipper man gå in.

Men än dröjer det, vintern håller oss i ett järngrepp och jag vill dö!
Det är kallt, snö, jag fryser, hatar klä på mej mycket kläder. Bökigt med vantar är det också. När man ska klicka i säkerhetsbältet i bilen måste man ta av sej vanten och då fryser jag. Häromdagen skrek jag högt i bilen: JAG HATAR VINTERN!
Emilie satt bredvid och såg förskräckt ut.....

Har inte gjort ett dugg idag. Sovit, vaknat, vart grinig.
Vill inte gå ut men jag måste snart ge mej ut. Skrapa den förbannade isen på bilen annars så ser jag inget när jag ska till jobbet.
Gör nog ont att krocka eller hamna i diket. Synd på bilen.
Förkyld är jag också, tror det också är vinterns fel faktiskt.
Allt är vinterns fel!
Kan man rösta bort vintern?
På nästa lapp läser jag......vintern.
Tyvärr vintern det är du som får lämna jorden idag.
Packa dina saker och säg farväl till dom andra årstiderna.

Nej, nu ska jag gaska upp mej!
Snart till jobbet, en natt avklarad återstår tre.


1 kommentar:

  1. Ja du den här vintern är inte kul och ni hade ju en precis likadan förra året era stackare. Jag kommer också rösta bort vintern.

    SvaraRadera