1 december 2010

Klappat och klart!

Guldstjärna till mej!
Jag är typ klar med mina julklappsinköp! Att notera....det är den 1 december idag!
Nu är det ju så att jag har inte så många att handla julklappar till utan det är bara min lilla familj som får paket av mej.
Man kan inte hålla på att handla till Gud och alla människor, det har man inte råd med eller tid.
I alla fall inte jag!

Kanske eventuellt någon liten komplettering men jag tror det är bra nu!

Har handlat en ny matta också i dag på Rusta, en svart. Vi hade förut en vit under vardagsrumsbordet (som inte är något bord utan en brudkista)
Den vita är inte vit längre och jag tänker lämna in den på kemtvätt, så då blev det en svart istället.
Den vita får komma fram i vår igen, nytvättad och fin.

Köpte även två sådana där underbart mysiga fleecelurvplädar på Chilli, 199:-/st.
Hade beslutsångest, velade i en kvart vilken färg jag skulle ta.
Inte likt mej. Till slut tog jag dom beiga. Först tänkte jag rosa men dom var så stark rosa färg, inte som dom dom hade förut där.
Det fanns många färger svart, grå, ljusbeige, mörkbeige, vinröd, rosa.
Tror det blir bra och jag längtar tills jag får mysa under en i kväll.

Gud, så mycket viktig information jag rapar ur mej nu........känner riktigt hur ni hissar intresseflaggan...hihi.

Nu ska jag fortsätta mitt vardagsröj. Alltså jag gillar det ordet....vardagsröj! Tack Mia!
Ett annat ord jag lärt mej i dagarna är.....onödighetsrädd.
Läste en intervju med min favorit Jonas Gardell och han tyckte att så många människor var onödighetsrädda.
Det stämmer på mej! Jag är onödigt rädd för mycket!
Just nu bl.a för att elpannan ska gå sönder. Och vi kommer få frysa ännu mer än vad vi gör.

Åter till allvaret! Blev det verkligen snyggt med svart matta?


2 kommentarer:

  1. Säkert jättefint med svart matta och mycket mer prakiskt än vit. Den där Gardell är en riktigt smart en. Onödighetsrädd var ett riktigt bra ord tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Fasen jag är ute efter en Turkos filt, de hade sådana i sommras, verkar vara någora andra färger nu , säsongsvara?//Kerstin

    SvaraRadera