25 december 2010

Sen kväll......

Så är denna julafton till ända. Det har varit en lång men mycket trevlig dag.
Det började med att Erika och jag åkte och hämtade mamma vid 13.00. Vi åkte upp till kyrkan och tände gravljus både hos pappa i minneslunden och farmor Signes grav.

Vidare hem för att ta emot våra tillresta gäster. Det var Rolfs systrar Yvonne och Lotta och så farfar förstås. Min bror Owe kom lagom till Kalle.
Vi var alltså 10 pers som skulle umgås tillsammans denna julafton.
Och det visade sej fungera alldeles utmärkt!

Maten smakade utmärkt, fikat med Emilies alla kakor och godisar smakade utmärkt, julklapparna var utmärkta. Jag fick bara fina saker, redovisar i morgon med bilder och kommentarer.

Klockan 19.00 var farfar nöjd och ville hem till vovven sin.
Vi andra höll igång ett tag till, vi spelade nya spelet Bezzerwizzer där kaxpellarna Rolf och Lotta vann mot alla odds.
Otroligt att dom i kombination kunde vara så smarta....?!

Klockan 21.00 vart mormor trött och jag skjutsade hem henne, hon var nöjd och med nya teleskopgåstavarna i ett stadigt grepp.
Yvonne och Lotta tackade för sej ett par timmar senare och nu så är det bara jag vaken.
Klockan är snart 1.30, borde sova nu.

Godnatt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar