27 december 2010

Sen kväll nu...


Goder afton!

Den här eftermiddagen och kvällen har gått i expressfart.
Jag ställde mej vid grytorna och slamrade ihop en supergod pastarätt a´la Paolo Roberto.
Valde tagliatelle istället för spaghetti. Satte 10 spänn på att det första Rolf säger när han kommer hem är: BANDSPAGHETTI??

Och så rätt jag hade, tänk att den karl fattar ingenting! Pasta för honom är spaghetti, vill man
vara lite wild and crazy väljer man makaroner. Thats it!
Ja, han åt i alla fall, muttrade lite mellan tuggorna. Vi andra pastaälskare runt bordet åt så vi storknade nästan.
Fick även godkänt av halvitalienaren Jogge. Han om någon vet ju hur goda pastarätter ska smaka.
Blev massor över och matlådor fylldes av alla utom....gissa vem???

Sen åkte Erika och jag till Willys, hon skulle storhandla. Emilie fick ta hand om disken.
Vi handlade och åkte hem för att fika och äta marängsviss.
Ååå, så onyttigt men ååå så gott!

Efter denna matorgie så åkte sötnosarna hem till stán och jag skjutsade hem sötnöten Erika till Kungsängen.

Var lite orolig för Gustav ett tag, han hade varit ute flera timmar trots att det var 6 minus ute.
Till slut kom han, i släptåg hade han en annan svart katt som jag aldrig har sett. Först trodde jag det var Torsten men han såg lite smalare ut än Herr T.

Ska lägga mej tidigt i kväll med. I morgon ska jag upp i ottan!
Gustav ska vara i Bålsta hos veterinären klockan 8.15. Han ska frisera magen och få den årliga kattpestsprutan.


1 kommentar:

  1. Fy sjutton på dig. Här sitter vi och pratar bantning och så läser vi att ni käkar marängsviss. Nu sprack bantningen för denna gången, ha ha

    SvaraRadera