22 december 2010

Vems påhitt?



Mandelmusslor må vara gott att intaga med vispad grädde och en god sylt!
Men varför ska det vara så svårt att få ur dom ur formarna?
Jag är smöransvarig och Emilie fixar smeten.
Oj, vad jag smörade noggrannt, varje veck fick sej en rejäl pensling.
Och vad hände!



Ett helvete att få dom lossna!
Men tillslut fick vi loss, nästan alla hela.

Annars idag då? Vi stack till Jakobsberg för inköp av en lite klapp till Jogge. Sen hem till mandelmusselbaket.
Nu sitter jag tillbakalutad i schäslongen med brasan mysigt värmande.
Kaffekoppen och lite mandelmusselsmulor på en armslängds avstånd.
Mitt framför mej skenar en flåshurtig dotter på mitt löpband, det ser bra ut!
Jävlar vilket tempo hon har, jag blir svettig bara att se på henne.
Jag ska också ta mej en tur på bandet sen. Men för mej blir det mer som en promenad i parken och inte något löpande.


1 kommentar:

  1. Förmodligen därför jag slängt mina musselformar, då det är helt jäklarns omöjligt att få de ur formen.

    SvaraRadera