3 december 2010

Julbak med smak!

Hejsan på er!

Idag gick jag upp ganska tidigt. Emilie var här och jag ville inte att flickebarnet skulle vara uttråkad i sin ensamhet.
Hon var inte så uttråkad, Gustav höll henne sysselsatt med diverse fodringar.
Sen har hon jobbat med sin senaste uppgift!
Hon ska sälja vårat hus! Det har pimpats i dom flesta rummen, fotograferats och skrivits objektsbeskrivning.
Mäklarjobbet på allvar kan man säga.

Vi har varit på Willys och handlat till det begynnande julbaket. Nu bakar hon för fulla muggar.
En härlig doft sprider sej i köket. Pepparkaksmuffisar är klara för provsmakning och nu trillas det lussekissar med van hand.
Lilla fästmannen är och äter julbord med sitt jobb ikväll, så då passar det utmärkt att hon bakar lite.
Känner jag henne rätt så blir det mycket mer att baka när hon kommer hem nästa gång i julveckan. På hennes att-göra-lista står bl.a godis, knäck, kakor och det mesta från Allt om Mats julbilaga

Maken somnade i soffan, idag hade han huvudvärk. Något ovanligt förekommande för honom.

Ikväll ska jag jobba en extranatt, vikarier är en bristvara på mitt arbete. Men lite extrapengar är alltid välkommet i min ständigt tomma plånbok.

Ha en trevlig freitag!


3 kommentarer:

  1. Saffranskladdkaka med vit choklad är min nya julfavorit

    SvaraRadera
  2. Saffranskladdkaka med vit choklad är min nya julfavorit

    SvaraRadera
  3. ..och den kakan SKA jag äta av i jul. Lita på det. Låter jättegott.

    SvaraRadera