20 december 2010

Uppe med tuppen!

Något generalfel är det nog ändå på mej. Eller så har jag drabbas av den stora julhysterin.
Jag som aldrig tycker det är något att oja sej över.
Det blir jul hur man än vänder sej!

I morse vaknade jag utvilad och pigg (!?) redan 07.22.
Kan bero på att jag sovit en del i helgen eftersom jag vart lite halvkrasslig men nu är jag pigg, känns det som!

Idag har jag mycket på min to-do-lista. Bara roliga saker, vissa kommer göra att min plånbok gapar tomt framåt kvällen.

Det här har jag att göra i dag:
  • Duscha och vimma mej
  • Till Torsten för kel och matutfodring
  • Handla kattmat hos veterinären i Bålsta
  • Handla bakingredienser till Emilies stora julbak som startar i morgon, hoppas bara dom kommer kunna flyga hem. Vad det verkar nu är mycket inställt och försenat!! Piss!
  • Hennes inköpslista ser ut så här: smör i massor, färsk ingefära, muscovadosocker, råsocker, skållad mandel, bittermandel, torkade aprikoser, torkade tranbär, pepparkakskrydda, farinsocker, malen nejlika, torkad jalika, muskotnöt, blockchoklad i massor, grädde ett par liter, kokosfett, mjölkchoklad, rågsikt, fyrkornskross, vetegroddar, anis, filmjölk, ägg, jäst, kokos, corn flakes, lime........m.m.m.m.
Som ni ser så är det bara nyttiga produkter. Risken att familjen Pettersson kommer att rulla runt här efter jul, eller så blir det nummerlappar till gåbandet. (Rullbandet kallade min mamma det)

Trodde ni min att-göra var slut redan? Icke, här kommer fortsättningen:
  • Redovisa domarkvitton
  • Vila
  • Luncha
  • Hämta Ingrid på hennes jobb vid 15.30
  • Julshopping! Först bär det av mot Jakobsbergs centrum, Plantagen, Chilli och sen till ett trevligt köpcentrum, lutar mot Stinsen och kanske Sollentuna centrum.
  • Hem till fattigdom och elände
  • Vila

Dags att börja beta av punkterna!

Heppa!


2 kommentarer:

  1. Heja Heja på dig då. För jag gissar att ni inte kommer att var ensamma i köpcentrum och affärer.

    SvaraRadera
  2. Du ville bara vara värre än jag, eller hur??
    ;)

    SvaraRadera