31 december 2010

Sista dagen för i år

Nyårsafton idag!
Detta ska givetvis firas på ett annorlunda sätt i år. I stället för partyhattar, champagne, billig hummer från Lidl, ännu billigare oxfilé från Willys, guldkonfetti, ostbågar, chips, dip, Grevinnan och betjänten, Skansens nyårsklockor, salongsberusad, huvudvärk, illamående, kräkningar så väljer jag att jobba.....frivilligt!
Jag glömde inte fyrverkerier och smällare med flit utan därför att sånt skit håller vi inte på med här i Pettssonska.
Våran kisse är LIVRÄDD för ovanstående och varje nyår är en plåga för honom. Vi väljer att inte lämna honom ensam utan är med honom hela kvällen. Ja, alltså jag lämnar hemmet men husse är hemma förstås!
Han kryper omkring platt som en pannkaka och ser skräckslagen ut där han trycker under soffan.

Men så klart kommer vi också äta gott innan jag åker till arbetet.
Men först nu ska jag sova bort den här sista dagen på år 2010.

Ha ett riktigt GOTT NYTT ÅR mina rara läsare!

GODNATT!

1 kommentar:

  1. Gott Nytt År och sov riktigt länge så den där förkylningen försvinner.

    SvaraRadera