17 december 2010

Semester!

Gratulera mej!
Jag har semester nu, en sån där riktig härlig vintersemester.
Oj, vad kul jag ska ha. Jag ska åka skidor, bygga snökojor i trädgården, åka pulka i rullebacken, skotta snö m.m.
Klämmer kanske in ett snöbollskrig mot grannen också. Dom kan behövas sättas på plats!

Inatt var det så lugnt och fridfullt på arbetet. Precis som det ska vara, alla sov sött i sina sängar.
På hemvägen stannade jag till hos Torsten. Den lille stackarn är ensam nu när hans matte flytt vintern och befinner sej i värmen.......Thailand!
Hon har också semester som jag fast på olika sätt.
Hon fryser inte, hon behöver inte skotta snö........
Jag behöver inte å andra sidan bränna mej, bli röd, bli sandig, få turistdiarre.......
Men hellre lite diarre än 3 meter snö!

Nu ska jag sova.
Idag kommer Erika och hennes söta vän Hanna hit på middag.
Vette 17 vad jag ska hitta på, förslag?


1 kommentar:

  1. Vet du inte vad du ska hitta på. Du får väl gå till Rullebacken för sjutton.

    SvaraRadera