22 december 2010

Sen kväll nu...

Goddagens!

Nu är det sena kvällen och onsdagen har blivit torsdag, denna dan före dan.
Ikväll har jag roat mej med att koka knäck och kola.
Men jag måste erkänna, jag är värdelös på det!
Hur länge jag än låter det koka....i timmar, för att sedan göra det berömda kulprovet så blir den mjuk.
Tycker ändå jag kan forma till en kula i kallvattnet, men fasen heller.
Nu har jag ställt knäckeländet i frysen.


Tror jag bara endast en gång i mitt liv lyckats med att får knäcken hård.
Lilla stjärnkocken slängde in skinkorna i ugnen vid 18.00-tiden. Dom är inte heller klara än, men det närmar sej nu på termometern.
Han sitter här och gäspar och är skittrött. Jag har erbjudit mej att jag kan "passa" dom.
Men icke, han ska ha full koll själv!
Griljeringen blir i morgon och sen förstås den obligatoriska, gudomliga första skinkmackan....mmm, jag längtar!

Maken är förresten ledig i morgon. Det är bra det, då hinner han stöka runt här i köket och göra alla sina måsten.
Själv håller jag mej på behörigt avstånd. Det är lika bra det.
Han har lite underliga ideér ibland. Nyss sa han att han tyckte att julservetterna var lite fjantiga att torka sej på och tyckte att man kunde ha varsin kökshandduk istället....?
Mina fina Ullaredsservetter med tomtar på....tror jag dukar med dom.
Snyggt att duka med olika, slitna kökshanddukar?!
Kökshanddukar? Hur skitig och kladdig blir man av att äta julmat?
Han är lite skum ibland....

Tittade på sista delen av Mord i Sandhamn i kväll. Så nu fick man veta vem som var mördaren, och det var inte den jag trodde.
Sen tittade Gustav och jag på Bonde söker fru på datorn, ni ser själva vad när han ligger.

Snart dags att sova, godnatt på er alla mina vänner!

1 kommentar:

  1. Ha Ha. Roffe kanske har tittat på Ernst och blivit inspirerad av hans kökshandukar. Inte den jag trodde heller som var mördaren i Sandhamn.

    SvaraRadera