9 juni 2012

Bålstabesök



Mätt som ett bergstroll sjunker jag ned i soffan för dagens sista inlägg. Sen är det tänkt att jag ska sova lite innan jag åker i väg till Flottis.

Maken vaknade till liv sen, klockan 15.00 kom han upp och var hungrig. Är faktiskt lite oroad över hans hand. Den är ordentligt svullen men han kan röra varje finger och så, då tycker jag kanske att det inte är något brutet.
Är han inte bättre i morgon ska han ta sig en tur till närmsta hospital har han lovat.

Vi åkte till Kinesen i Bålsta idag, inte min idé utan den skadade cyklistens.


 Parveln  var sugen på Pekingsoppa. Han åt soppan och sen oxfilé med pommes och pepparsås.
Jag åt thailändskt, så himla gott. Faktiskt bara biff och grönsaker, och ris till. Inte något överdrivet antal med PP. Starkt så näsan droppade. Vatten till dryck....hrmpffff!


Vi har tippat slutresultat på alla matcher i EM.  En kul idé som Emilies vänner Sara och Andreas alltid gör, vi apar efter.  Värsta seriösa protokollet.
Än så länge leder ingen eftersom vi missade att tippa gårdagens matcher.
100 spänn per person i potten. Alltså kommer jag kamma hem 400:- den 1 juli, katching!
Då ska jag ställa till med glassfest!
Nu sitter allt uppe på garderobsdörren, jag pyntade med en svensk flagga för att komma i stämning.

Hade planer på att jag skulle hinna göra dagens Pargainlägg nu, idag hade jag tänkt att kategorin skulle vara "Badbilder". Men jag tar det i morgon istället, måste vila nu så jag är utvilad och redo för en natt på världens bästa jobb.

Ha en trevlig lördagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar