10 juni 2012

Vi badar i Grekland



Godmorgon på blanka eftermiddagen.
Jag har precis slagit upp mina små bruna ögon och just i nuläget är dom väldigt små, är inte direkt klarvaken men på god väg.
Tänkte glädja er med ett nytt Pargainlägg, det här har ni väntat på länge, nämligen kategorin........
trumvirvel....(herregud vad har jag gett mig in på?)

"Badbilder" fast när jag gått igenom dom tänkta badbilder tycker jag att den hellre skulle heta

"Två flodhästar svalkar av sig"

Jaja, håll i hatten, här kommer det!

 Himlen var blå! Klarblå och molnfri, hela veckan.
 Stranden var vacker, havet var blått och himlen var blå, hela veckan.
 Har ni sett den senaste Teliareklamen? Den passade in på mig och jag fnissar varje gång den visas.
 Någon dåre står och paddlar längre och längre ut.....tror han hade siktet inställt på Amerika?!
 Nöjd Ewa i poolen, här var vattnet också blått
 Koncentrationsnivån är hög, det gäller att hålla tungan rätt i mun så man inte kommer hem drunken
 Femton vändor fram och åter får räcka.
 Whoohoooooo, Mark Spitz is i da house!
 Rolf solar utan sina blårutiga Dressmanskjorta
 Tre vackra rasben
 Här kommer Rolf, för dagen iklädd blårutig Dressmanskjorta. 
Möte med en av hundratals "Massassflickor" No,thank you!
 Trött semesterfirare
 Pigg semesterfirare
 Grodskor var bra att ha på vissa stränder. Kunde vara lite steningt vid just själva iplumsandet i havet.
Jag hade inga, funkade ändå. Fötterna fick sig lite välbehövlig massage av alla runda stenar.
 Hej jag heter Ewa och är aldrig längre bort än 10 cm från min Iphone
 Hunken har badat, han frös och sa att det inte kunde vara med än 17 grader
Tror han hade fel, åtminstone 20 grader var det.
Typ uppfriskande!
 Dagens outfit: Adidasbadshort inköpta på Stadium 1988 och svarta grodskor storlek 42 inköpta 2012
 En liten vacker badnymf plaskar runt i böljan den blå
Mår ganska bra just här!
 Det är jag som är i mitten på kortet
 Jag har uppenbarligen väldigt roligt!
 Här går gränsen! Tror inte det riktigt är dags att visa mig nästan naken för er 
och halva världen i cyberspace
Min kropp är inte tillräckligt svarvad för nåt sånt än!


Då var den kategorin avklarad!
Nu är det bara några kvar, om ni orkar.
Ska strax lägga locket på brunnen och invänta min finaste Erika som kommer för chillallalaxa med sin rara päron.
Ja och sen är det väl dags att bege sig mot jobbet igen.

Måste bara berätta något roligt. Alla mina tanter på Flottis är inte lika trevliga och rara. 
I morse kom en av dom ut och jag frågade vänligt; 
Godmorgon! Har du sovit gott?
Fick detta uttömmande svar: Detta var en oerhört dum fråga att ställa, ja kanske rentav direkt korkad. 
Och för det andra, om jag har sovit gott har du inte ett dugg med att göra. Brukar jag fråga dig om något sådant, svar NEJ! 

Annars så satt fyra av mina raraste tanter uppe i går, vi tittade på fotboll och jag hade gjort korvmackor till alla. Stämningen var hög.

Dom hade synpunkter på allt som rörde sig på TV. Ronaldo hade t.ex väldigt korta ben men rumpan däremot såg ut att vara väldigt fast. 
Ja, dom är för härliga!




3 kommentarer:

  1. Hej Ewa!

    Ser ut att vara taget direkt från vår reklamfilm :) Jag gissar att det är denna reklamen du menar? http://youtu.be/w2zMq96hpBU

    Hoppas du får en fortsatt härlig semester!

    Med vänliga hälsningar
    Erika Börjesson
    Telia Kundservice

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt med en kommentar från er Telia! Ja, den reklamen är klockren! "86% vill fortsätta imponera när dom är utomlands" stämde på mig, helst när jag visste att regnet fullkomligt öste ner här hemma.

      Radera
  2. Hej!

    Jo jag håller med dig :)
    Här hemma i Sverige är det inte precis sommarvärme. I Göteborg är det just nu grått, blåsigt och 16 grader så du får gärna njuta i värmen för oss också!

    Med vänliga hälsningar
    Erika Börjesson
    Telia Kundservice

    SvaraRadera