21 juni 2012

Utflykt idag


Idag hade Anne H och jag bestämt att vi skulle åka till träskofabriken i Barkarby. Hon hämtade upp mig vid 14.30-tiden, sen for vi i väg. Lilla söta Leia var också med.
Såklart så träffade man på stora delar av släkten i butiken. Anne P och Yvonne handlade friskt!



 Anne P var salig! Hon fick med sig 4 par i olika modeller och färger. Bra jobbat! 
Svart bälte i shopping, märkte redan en tendens av detta fenomen när vi var på Gekås i våras! 
 Anne H var god tvåa, hon handlade två par superfina till 
sig själv och ett par söta till Leia i storlek 30. 


Efter skoinköp så åkte vi till Plantagen för att fika. En mellanlatte till mig och en rosa macarone som jag var tvungen att använda förstoringssglas för att kunna se. Men betalt skulle dom ha, 12 spänn för detta lilla bakverk i miniformat. En tugga, sen var den borta!


Annes nya Ullaredsexpress med denna fina skylt!
Längtar tills nästa resa, bilen var utrustad med stort fint bagageutrymme som kommer fyllas med många gula kassar. Sen takbox på det! Men såklart kommer vi bara att handla dom mest akuta nödinköp som alltid.....på Gekås handlar vi aldrig något onödigt!

Dags för middag nu i Pettssonska, caesarsallad på menyn. Sen jobb i natt igen! 

Nyss kom Gustav in med en sprattlande fågel i grå färg i munnen. Som tur var lydde han mammas order och gick ut med den igen, och inte släppte ner den här inne. 
Slakten på gräsmattan gick snabbt och jag tror pippin inte hann lida....så mycket.....urk!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar