5 juni 2012

Slödag idag



Godmorgon säger vi från Pettssonska!



 Sovit gott i natt, med duntäcket på och strumpor. Blev väckt klockan 02.00 av en kelsjuk kisse som faktiskt ville gå ut. 
 Gustav och jag har myst hela förmiddagen, han går ut och kommer in en stund senare för att kolla om jag är kvar.
Han trivs nu, när mamma är hemma. Jag trivs också. Borta bra men hemma bäst!
Ska bli kul att få åka till jobbet i kväll, sån är jag!

Har packat upp och tvättat nu. Jag brukar vara lite slö på sånt medans Rolf hade packat upp och slängt in sin smutstvätt i maskinen fem minuter efter vi anlände hem igår. Packa upp går bra, men packa ner var det värre med tydligen.

Måste uppdatera kyl, frys, fruktskålar och skafferi. Åker till Willys och veckohandlar som vanligt. 
Nu kör vi igång med vårt välplanerade matintag igen efter en veckas konstant tuggande.
Fast där överdrev jag lite, jag har faktiskt tänkt på vad jag ätit och druckit.
Vågen visade knappt ett kilo plus ändå, besviken såklart. Har ju powerwalkat som en dåre varje dag.
Men det tar jag igen snabbt, får jag hoppas.

Nu måste jag dricka lite kaffe. Önskar jag kunde beställa en frappe istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar