2 juni 2012

Sol, varmt, härligt!

Hört ryktas om att ni fryser hemma i Sverige......kan säga att det gör vi inte här!
Idag har det om möjligt varit ännu varmare och vi har badat i både pool och hav.
Till och med badkrukan Rolf plaskade i havet med sina nyinköpta grodskor på fötterna.
Men som vanligt började vi dagen med en entimmes PW i uppförslut.
Idag gick vi ut rekordtidigt redan 06.45.
Jag har sovit dåligt i natt, fick akut ont i magen och var ett tag rädd att jag skulle få racerbajs....eller ett finare ord, turistdiarre.
Men som tur var gick det över.

Måste ju generera till många fler AP att tokgå uppför än att flanera på platta marken?
Rolf avslutade med 10 vändor backen och trappen...idag med två stycken damer som publik.
Båda ruskade på huvudet.

I morgon sista dagen att hänga vid havet. Vi ska välja en annan strand här i Parga.
Och vi har även bestämt att morgondagens lunch blir gyros pita på ett ställe som ligger nära stranden.
För er som inte vet vad gyros pita är så kommer ni garanterat få se bilder på både en sån och allt annat vi har tuggat i oss under veckan.
Tycker matsaxen gått konstant på oss.
Har tagit massor med bilder och jag kommer att tvinga er se på nästan alla.
Jäklars vilka blogginlägg ni har att vänta.

Ska väl ta oss i kragen och motvilligt kolla i den för Vingpärmen i kväll.
Har ingen aning om när bussen hämtar oss på måndag.
Rolf hotar med att missa bussen, han har redan planerat nästa resa hit.

Han gillar Parga trots han var lite negativ innan och bara ville till Spanien.

Själv längtar jag faktiskt hem lite till min familj och speciellt Gustav som lever rövare med sina tillfälliga tjänare.

Nu ska vi mumma oss och sen blir det minigolf. I kväll är det min tur att vinna!

Ha det bra!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar