26 juni 2012

Zumba för fetknoppar



Tänk vad roligt! Nu vet jag precis vad som får min besöksräknare att skena i väg...nämligen födelsedagar!
 Jag tror till och med inlägget i går om Annes och Pias bemärkelsedagar fick mer läsare än när jag själv fyllde år!
Kul!

Nattens arbete då? Ja, vad ska man säga. Lite väl rörigt på kvällen, typ alla satt uppe och tittade på Lotta på Liseberg. Tanterna skrålade med i dom flesta sångerna och en tyckte att Lill-Babs verkade vara en riktig torrboll.
Kommer vara likadant i kväll då Allsången från Skansen drar igång.
När väl alla hade lagt sig så var det lugnt i tre timmar sen drog det igång igen. Jag fattar inte hur lite sömn behöver en del? Och nej, dessa tre som steppade upp vid 03.00 sover ingenting på dagarna,
inte ens vilar!
Pantertanter?!

Så jag var ganska slut i både huvud och kropp vid utstämpling.
Jag har sovit som en stock i 7 timmar med bara en liten kisspaus.
Fick ett litet paket i brevlådan idag, jag prenumererar på tidningen I Form, endast två nummer så fick man dessa skivor:














Så nu kommer det hädanefter svettas och dansas zumba i Pettssonska! Ska bli kul att testa, tror det är något för mig, fast jag har ingen aning om hur "bra" dessa skivor är.
Jag skuttar väl på efter bästa förmåga och gör så gott jag kan!

Håller på lite smått att planera vår semester. Vi tänkte försöka ta oss ner till grannlandet Danmark en sväng. Kör ihop sig lite med Gustav, jag vägrar låta han vara ensammen hemma nattetid och bara någon tittar till honom. Det funkar inte för Ers Majestät. Gustav har aldrig sovit ensam hemma en natt!
Jag vet vad ni tänker nu! Men herregud det är bara en katt?! Mmmm, kanske det men inte vilken katt som helst!
Nu har fina Erika lovat att bo här dom dagarna vi är borta, sen får jag ragga någon
(läs:Micke och Lotta) som hälsar på honom när Erika jobbar på dagarna.
Kan bli högst en vecka det rör sig om.
 Jag letar hotell i Köpenhamn, någon som kan rekommendera något prisvärt?

Så vi börjar vår semester med en liten Göta Kanaltur, 16 slussar och två nätters boende inklusive måltider. Sen är det då meningen att vi fortsätter ner till Copenhagen. Vi ska åka Öresundsbron, gå på Tivoli, strosa på Ströget, äta röd pölse, dricka öl, hälsa på Lilla Havsfruen och bara andas in den danska gemytliga atmosfären.
Tre nätter i Danmark hade jag tänkt. Vidare tillbaka till Malmö och sen kanske ett snabbt hej-hej till Albin och hans rara matte och husse.
En tur till.....hrmppfffff Ullared på hemvägen. Detta är något som inte maken ännu sagt bu eller bä till....
Sen hem igen!
Det blir en minisemester som passar oss. Eller så struntar vi i Danmark och försöker hitta en sista-minuten till värmen, solstolar, gyros och paraplydrinkar. Eller till Rom! Fast det är för varmt i Rom i augusti säger min halvitalienarna till svärson. Jag tror han kan ha rätt pojken.

Vad den än blir så lovar jag att ni kommer få veta det! 









3 kommentarer:

  1. Åhh jag har också velat prova ZUMBA sen länge. Skulle man möjligtvis kunna få låna en skiva och testa om det är ngt för mig?/Åsa

    SvaraRadera
  2. Zumba är kul men svårt hemma! Jag får inte till flytet på parketten... på jympagolvet går det däremot bra!!
    Lycka till!! :)
    //Madde

    SvaraRadera
  3. Men åhhhh du skulle ju låna mina skivor. Det glömde jag helt bort. Du måste påminna mig om sånt :-D

    SvaraRadera