18 juni 2012

It´s my birthday...



Här sitter jag mitt i natten i min ensamhet. Det har varit lite halvrörigt här ikväll. Lite action blandat   med drama. Har bl.a "särat" på två damer som slogs med sina handväskor. Eller var det så att dom slogs OM sina handväskor?
Kan gå vilt till ibland...och sällan en lugn stund. Hjärnan min får jobba, höra samma sak om och om igen. Det gäller att ha tålamod, och det har jag. Men trött psykiskt är jag garanterat efter varje nattpass. Tur att man kan sova gott på dagarna.

Jag fyllde år i går! Firades med buller och bång...eller inte. En lugn och trivsam tillställning med endast dom närmast sörjande. Rolf höll sig vaken också.....hela tiden, en prestation utan motstycke.
Lagom är bäst! Nu har jag haft fest klart, först en dunderfest för två år sen och sen en liten mindre förra året. Visst hade vi kul!?

Fast jag sov förstås bort halva födelsedagen i år, ända till 15.00. Välbehövligt, jag var trött efter nattens jobb.
Jag åkte och hämtade mamma strax efter 16.00. Hon var glad!
Ingrid kom cyklande på sin blåa fina cykel en stund senare. Micke var på tävling.
Däremot kom andra Micke, han gör mig alltid glad! Kul kille det där!

Vi bjöd på lite grillade korvar och sen den supergoda potatissalladen som Emilie brukar göra.
Lite vin till flickorna och öl till pojkarna. Jag fick vackert dricka kranvatten eftersom jag dessvärre skulle jobba. Hade sökt semester men det fanns ingen vikarie, typiskt.

Alla åt och var nöjda. Senare drack vi kaffe och åt Emilies hembakade tårta. En tårta som hon aldrig tidigare gjort. Såklart var den jättegod och gick åt som smör i solsken.

Lite bilder lovade jag er, och här kommer dom:


Tårta med sockerkaksbotten, maräng, grädde och hallon.


 Korv i olika storlekar, smaker,  PP-värde och modeller. 


 Micke hugger in!


Världens finaste Ingrid hade en fin present med sig, glömde att fotografera den. Men ni kommer få se i morgon. Ledtråd = rosa.


 Jag valde VV-korvar...såklart!


 Förste tårtbagerskan skär upp tårtan.


 Fyller man år äter man tårta, även som VV.
Grymt god och 20 PP minst.



 Hela glada gänget. OJ, två smygkort på mamma....!
Lova att inte skvallra.

 Mera tårta till folket!


Sen tvingade jag gästerna till kompiskort!
Fast Rolf är ingen gäst....


 Jag och en långhårig lemur.


Min finaste lilla gris.....

Tog även två kompiskort tillsammans med Ingrid men vid framkallning så såg jag att varken hon eller jag till vår fördel.
Jag visar alldeles för mycket hud (läs dubbelhakor)

Owe slank in lite senare lagom att äta upp resterna både på maten och tårtan.
Tänk att han alltid gör så, äter rester. 

Snipp snapp snut, så var sagan slut!

Jag summerar min födelsedag med 3 ord:
  1. Trevlig
  2. Lagom
  3. Härlig 
Tack alla mina vänner som kom, som skrev på FB, som messade och som ringde.





1 kommentar: