9 juni 2012

Partyfarfar!



Gick och la mig tidigt igår, redan vid 23.30 sov jag. Vart helt slut på kvällen.
Vaknade exakt klockan 01.06 då maken kom hem. Det stönades och stånkades en del innan han gick raka vägen mot sängen, utan att ens passera tandborsten.
Hur mår du? sa jag, jag är trött svarade han och somnade innan sista t:e i trött hade kommit ur hans mun.
Han hade inga räkor i fickorna till Gustav fast det kändes på hans andedräkt att han hade ätit just räkor, blandat med en del alkoholhaltiga rusdrycker.
När jag vaknade i morse så kände jag mig vimmelkantig av spritångerna.
Gick ut och la mig i soffan en stund och andades frisk luft.

Nu sover partyfarfar igen, han var vaken mellan 9.00 och 10.30 i alla fall.....och nu är han är trött. Igen!
Jo, vi har fattat det. Men varför kan man inte en endaste gång i livet erkänna att han är bakis?!
Nej, på Rolfs språk är bakis = trött. Jobbat mycket....mm precis, jäkla trams.

Ont i högerhanden hade han också, därav av allt stånkande i natt. Han hade cyklat omkull...nästan.
Någon hade helt plötsligt och utan förvarning satt upp ett staket nere vid pendeltågsstationen och det missade cyklisten som var trött och brakade rätt in i det. Handen fick sig en smäll, den är svullen säger han.
Jag orkade inte ens titta. Ta två Alvedon, sa jag så går det över..

Han gick vinnande i två grenar på Femkampen och gav mig stolt dessa fina priser, det är spöken förklarade han. Man kan skrämmas med dom. Buhuuuu!
Tack älskling, det var rart!


Vad händer idag då, inte mycket tror jag. Jag ska jobba extra i natt, ska bli kul. Emilie och Jogge ska grilla med sina vänner på Smidö och fira Jogges födelsedag.
Lilla blivande journalisten Erika är med sina vänner, jag tror hon kommer i morgon för lite umgänge med mamma och middag såklart.

Gustav är också lite deppig. Har just konstaterat att vi valde fel tidpunkt för hans helrakning.
Han fryser så han skakar, går knappt ut. I natt slog han rekord. Sov i Emilies säng från 22.00 till 8.30.
Har aldrig hänt!
Men inte hade jag en blekaste om att det skulle vara ruggväder och kallt nu...!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar