23 juni 2012

Barsebäck 3 anropar!



Hejsan!

Det är eran lomhörda favoritbloggare som tar ton. Har fortfarande ett kärnkraftverk i skallen, det susar, tjuter och surrar hela tiden. Det konstiga är att ibland är det höger öra ibland vänster.
Täck om det inte är vaxproppar? Vad är det då?
Sov 3 timmar mitt på dagen idag! Gjorde en Rolf så att säga, han brukar ju somna likt en bebis var som helst totalt bortkollrad från världen.

Har varit på jakt efter Revaxör också, trodde i min enfald att butikerna skulle ha det, men icke.
Det fanns bara Alvedon, hostmediciner och allergipreparat.  Dåligt sortiment, tänk på oss tillfälligt döva.

I kväll var vi helt plötsligt helt allena här i Pettssonska, inga hungriga barn =  restaurangbesök. Det var Rolfs idé såklart. Händer alltsom oftast.
Blir billigt när bara vi två äter......skojar förstås. Grejen är den att ingen orkade fixa något, en är en Gipskatt och den andra Barsebäck 3.
Vi åkte som så många gånger förr till Kinesen i Bålsta...som var stängd!
Tog ett varv på autostradan i Bålsta i jakt på en öppen restaurang. Men det vart nitlott, hela Bålsta var som en sovande spökstad.

Då åkte vi mot Kungsängen och se där! Där hade alla restauranger (läs pizzerior) öppet.
Rolf muttrade något om att Bålsta var ett "jäkla bondställe".

I Kungsängen blev det som alltid svårt att välja ställe, Golden Cave eller Alexandra, dom ligger vägg i vägg.
Det bidde det sistnämnda. Här hade gästerna i dag klätt upp sig till tänderna! Jojo, en del i färgglada Foppatofflor, reklam-Tshirtar och andra i loafers med tofs OCH vita tubsockor. Min favorit!



Vi beställde varsin Toast Alexandra, en trevlig liten anrättning för 95:-. Oxfilé på rostbröd, pommes, grönsaker och bearnaisesås.
Såklart åt jag inte upp pommesen!  Det var ett lass med stekta champinjoner på tallriken också.
Rolf äter ju inte just denna svampsort. Men nu slank alla svampar ner med hull och hår och jag frågade försiktigt:
Du åt upp alla champinjoner?
Fick ett uttömmande svar: Ja, jag har betalt för dom!

Snart blir det kaffe och fotboll i soffan. Spanien möter Frankrike och jag har tippat vinst för Spanien.
Och som sagt, är det någon som har något husmorstips angående vaxproppar blir jag glad om ni delar med er.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar