8 juni 2012

Parga igen

Dags för dagens Pargainlägg! Idag är det kategorin:

"Tillgjorda ego-kort på oss"

Kan tyckas en smula konstigt, men jag älskar att ta kort på Rolf. Han är inte speciellt glad åt det och ser därför ut därefter på bilderna!

Massa av s.k kompiskort också, men inte ett enda som blev bra.
Märk väl, på nästan alla kort har Rolf SAMMA rutiga Dressmanskjorta på sig.....och detta trots att det fanns 10 till snyggt upphängda på galgar i garderoben på rum 220.
Just exakt 10 galgar fanns det i garderoben så mina fina glittriga blusar fick vackert ligga kvar i resväskan. 
Gör mig inget, men Rolf vill gärna packa upp alla sina Dressmankläder i garderoben.
Lite pensionärsvarning på det va?

I det förbeställda taxfreebalkongpaketer så fanns det bl.a champagne. Denna sura bubbeldryck är inget jag direkt gillar, däremot gillar jag jordgubbar.

Här visar jag er den extremt fula oranga taklampan.
Den gav ett hemskt sken och var ful som stryk.....

Den här gamle mannen i ylletröja var ansvarig för det lilla sightseeingtåget i Parga.
Här stod han varje dag och var stolt som en grekisk tupp på ett ben.
Cool snärta med vacker bakgrund, vi är på väg till stranden.
Ser ännu coolare ut på närmare håll.
Bakom mina solglasögon......
Inte ett dugg arrangerat kort....
På väg hem från stranden. Rolf är hungrig igen, denna gång blev det en hot dog i pitabröd.
Jag mötte en gång en kines, med ögonen på sne....
tjofadderittan lambo!
Inte så värst snyggt när kameran skuggas i hakhöjd på lille Rolf
Här favoritsysselsättningen...spana på båtar!
Han kunde sitta i timmar och glo på SAMMA båtar som guppar upp och ner.
Det här var en annan favoritsysselsättning, klämma på spritflaskor på Supermarket
Va!?? Är han vaken? Otroligt!
Näsborrarna från helvetet!
Vaken pojk på väg in i transferbuss. Guldstjärna!
Jävlar vad snygg man var här då! Tajta reajeansshorts från Go West i Bålsta och skjortan, ja vad säger man om den...Ni har sett den förut! Mycket riktigt! Dressman!
Helst plötsligt drar han upp två Trisslotter ur plånkan och skrapar. Han är så oberäknelig, Trisslotter i Grekland som inte gav ett piss i vinst!
Dags igen.....inget bra det här heller.....
...och inte det här! Måste han verkligen titta ner på varje kort?!

Här Rolf  för dagen iklädd en blårutig skjorta från Dressman, inköpt våren 2003. Vi har varit på guidad byvandring med norsk Vingguide. En bra vandring där vi fick lära oss massor om Parga.
Turen avslutades med förfriskningar på restaurang Osteria, varsitt glas halvblaskig juice bjöds det på. 
Whohoooo!
Rolf däremot lärde mig en sak, att det första man packar ner i sin handväska är.....?
Ja, vad är det? Gissa!? Tycker det är kul att han snackar om handväskor, han använder ju bara magväskor.......(såklart han inte gör)
Tröttmössa! Vacker kort med fin utsikt och han envisas med att rynka pannan och titta ner!
Här är min hare i röd Midnattsloppettröja. Vi är på tidigt morgonpromenad. Jag halkade efter och höll på att dö av alla uppförsbackar.
Ledsnade en stund på solandet, lekte med kameran istället. Då ser man så här nöjd ut!
Jävlar anåda, en sån pingla! Och inte ett moln på himlen heller.
Vackert så man blir tårögd.
Här ser man varenda pormask...
Sista kvällen, Rolf hänger över balkongräcket. Tyvärr räckte inte schimpansarmarna till citronträdet. annars hade vi pallat en massa och packat ner i resväskan.
Ledsen kille som sitter på bussen på väg till Preweza och flygplatsen.
Han var faktiskt vaken hela resan....

Ja, då har ni sett dessa egobilder. I morgon kan det komma flera, funderar på
 kategorin "Djur vi träffat" eller kanske "Badbilder" vore roligare?

Och vad är det nu vi kvinnor måste packa ner först i handväskan, ett måste enligt Rolf.
Jo, det är nämligen pappersnäsdukar. Det måste man ha med sig, alltid!

Tack för tipset, ska tänka på det!
Du är en klok man.


2 kommentarer:

  1. Tjoho! Jag röstar på badbilder! Jag väntar fortfarande på ett kort på den där urtjusiga bikinin du köpte innan du åkte! :)

    SvaraRadera
  2. Haha, tror att just dom bilderna inte kommer att laddas upp här!

    SvaraRadera