27 juni 2012

Svammel om allt


Tjena hejsan!

Här har ni mig igen! Sovit bort hela dagen nästan, det var skönt! Har även hunnit med kaffe, hallonsmoothie, testat zumba framför TV´n, powerwalkat.
Men jag håller nog med dig Madde, det är svårt med zumba hemma. Jag tycker det var svårt att få till stegen, halkade och sen blev jag svettig också!
Fast där skojade jag, det är ju klart man ska bli svettig.
Undrar vad man ska ha på tassarna när man zumbar? Först var jag barfota sen satte jag på mig strumpor, vilket var livsfarligt!
Halkade omkring som en snorloska och lårbensbrott i sommartider är inget jag föredrar.
Gympaskor inne på vårt fina (dyra) ekgolv tror jag inte Rolf uppskattar.

Ska kolla upp om det finns någon Zumbaklass man kan gå på i kranskommunerna. Går man i denna kommun finns risken att man träffar på nån man känner.......:(
Jaja, jag ger det en chans till i morgon. Ska försöka lära mig stegen och jucka med höfterna som dom taniga flickorna i sporttoppar gjorde på dvd´n.

Gick 7,5 km idag. Kändes bra! Varmt var det också så duschen efteråt kändes mer än befogat.
Nu känner jag att jag börjar svamla en del här, kanske bäst att sluta.

Börjar snart bli dags för middagsstök och sen blir det fotboll i kväll.
Första semifinalen mellan Spanien och Portugal. Eftersom jag sagt från dag ett att det kommer bli en EM-final mellan Spanien och Tyskland så tror jag givetvis att Spaniens pojkar springer fortast ikväll.
Sorry Ronaldo!

Hej på en stund!

Just ja, Åsa! Det går bra att låna skivorna!


3 kommentarer:

  1. Tack så jättemycket. Det räcker med en skiva. Jag kan ta den som du inte "gillar"./Åsa

    SvaraRadera
  2. Kan rekommendera Friskis&Svettis! Såg att Järfälla har "Dans Fuego" vilket är Friskis-språk för zumba... Zumba är ett varumärke som ingen annan får använda, men dansen får man köra!! ;) Lovar - det är superkul!!
    //Madde

    SvaraRadera
  3. Tror nog att barfota är att rekommendera om du inte får ha gympadojjor inne. Annars kanske sockeplast funkar? :)

    SvaraRadera