14 juni 2012

God Caesar!





 Idag blev det caesarsallad i Pettssonska. Det är min absoluta favoritsallad och jag skulle kunna äta den varje dag....nästan.
Emilie snitsade ihop en extra smaskig idag och jag åt och åt och åt........och nu sitter jag jag här mätt like a propp!
Vi har även hittat ett favoritbröd på Willys, ett butiksbakat som heter Levainbröd. Det är ett vitt surdegsbröd och det finns i många varianter. Men smakar det så kostar det, ett bröd kostar 32:-!
 Men det är det väl värt. Imorgon ska jag rosta grinbullen (påhittad ordvits av mig!) och jag längtar redan till frukost!


 Säg hej till mina nya puppor!


 Lotta och jag åkte till Träskofabriken i Barkarby, hade ingen aning om att det fanns någon sådan där.
Fabriksförsäljning i en liten lokal, skorna var placerade i nummerstorlek. Jag drogs såklart till dessa rosa sötnosar som tyvärr hängde en våning ner på 38-hyllan.
Jag har mellan 38 och 39 och blev såklart jätteglad när dom satt som en smäck.
300:- är ett kap, jag vet att liknande kostar uppemot 800:- i dom dyra butikerna på fina gatan.
Det fanns hur mycket som helst, i många olika modeller och färger. Priserna varierade mellan 100:- och 400:-.
Farbrorn som gjorde alla skor och som jobbade just idag i butiken var söt och väldigt trevlig.
 Han berättade att han var tredje generationen i Johansson & Son Sko AB, det var hans farfar som startade företaget. Kassaapparaten var en riktigt gammal skönhet, den fyllde 100 år i år och fungerade utmärkt fortfarande. Sånt gillar jag!

Efter våra skoinköp så åkte vi vidare till Plantagen för fika på Waynes (andra dagen i rad på Waynes!) och lite blominköp.

Nu är det fotboll på TV, ska sätta mig och kolla på Spanien-Irland. Tror inte Irland har en chans faktiskt, Spanienpojkarna verkar springa fortast!

3 kommentarer:

  1. Ja det var verkligen ett bra pris! Mina samma lika fast annan färg kostade 700 pixingar :O

    SvaraRadera
  2. Å vilka fina Ewa! Tack för tipset jag ska nog ta mig en vända dit =) Hoppas att dom har strl 36. Kram och trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. mycket snygga AJ träskor! AJ! (japp, fotknölsmekanikern är vaken!)

    SvaraRadera